
Adam Ingram 

The Sunday Times has settled a libel action brought against it by 
Adam Ingram, the former MP and defence minister , about an 
article published on November 27, 2011. The article, headlined 
"MP's £100 ,000 gift to Gadaffi son", reported that Mr Ingram had 
been non-executive chairman of a company which had paid 
£100 ,000 to Saif al-Islam Gadaffi 's foundation for a proposed 
donation to the London School of Economics. 

In an agreed s ta tement read out in open court on June 28 this 
year, Mr Ingram's solicitor said that the article in substance 
alleged that Mr Ingram was responsible for making a secret 
£100 ,000 payment as a bribe to Saif Gadaffi in order corruptly to 
secure contracts for his company in Libya. In fact, Mr Ingram had 
never been a director of the business nor been involved in its 
management , had no knowledge of any such payment to Saif 
Gadaffi or to any Libyan foundation, had never met Saif Gadaffi, 
nor had any dealings with him or any foundat ion of his, had never 
been to Libya and never sought to bribe anyone. 

The Sunday Times said that it published the company's name and 
Mr Ingram's association with it in the public interest. For the 
information about Mr Ingram's involvement with the company it 
had relied on his entry in the par l iamentary register of members ' 
interests, which had not been updated. The newspaper had tried 
to contact h im for comment before publication, but Mr Ingram 
chose not to respond at that t ime. Now that he had explained his 
position The Sunday Times accepted that the allegation of which 
he had complained was not t rue and apologised to him. The article 
had been removed f rom the newspaper 's website and would not be 
republished. The Sunday Times has also paid Mr Ingram 
substantial damages and agreed to pay legal costs. 


